Nice Côte d'Azur

Okej ska försöka sammanfatta semestern lite nu då, vi får se hur kort eller långt det blir xD
Lördag:
UTGÅNG med Sara, Anton och tre till på Mangos! Stället var, kalt, stort, ljust, trendigt, skitsnyggt, coolt och fräscht men saknade olins som bara den ändå! Det var lixom mysigt o hemtrevligt typ :P Dessutom är det en stor fördel att det var så mörkt! Men personalen va fan trevlig :D Det gillas! 9 shots för 100 kr, är jag bäst lr? ;) In i dimman fort som fan iaf o sen var det ju en o annan incident som man kunde sluppit men efter att ha HÄVT i sig minst 40 glas vatten så kunde jag ju iaf gå xD Aja roligt hade vi, iaf det jag minns så det tackar jag för!

Söndag:
Bakfyllan välkomnades vid 7 på morgonen då mamma tvingade ut mig i stallet för att släppa ut hästarna som straff för att jag söp när jag skulle va nykter (ja jag är 18 men hon har inte riktigt fattat det där med att klippa navelsträngen) Fick iaf gå in o sova en timme eller två till efteråt. Upp o ut i stallet o mocka o det är verkligen sjukt att man kan känna "nej men jag mår nog ganska bra" så ställer man sig upp o då går den känslan över rätt jävla fort^^ Kom iaf iväg till flygplatsen o att jag inte spydde på vägen är rätt jävla otroligt och jag är nästan imopnerad av mig själv för den bedriften! Sov hela flygresan ner och förhindrade på så sätt att ngn annan på planet kunde sova (A) Men mådde iaf rätt bra när vi landat i värmen bland vajande palmer och ljumma vindar! Gick runt lite och käkade på en liten restaurang vid hamnen och alla lyxbåtar innan vi gick till hotellet och däcka

Måndag:
Lallade runt o shoppade lite efter att ha åkt sån där tour-buss. Pengarna spenderades ganska snabbt (A) Gick längs Promade de Angleis o bara njöööööt! Köpte ett par solglajjer på en antikvitetsmarknad för jag lyckades bryta sönder mina under flygresan. Käkade på världens bästa restaurang: Hippopotamus! Kött in my heart ffs xD

Tisdag:
Lite sämre väder så vi tillbringade dagen med shopping, shopping, shopping och lite mer shopping ;) Köpte ett par nya byxor, ett linne, presenter och lite småpyssel. Nya naglar inhandlades i Gallerie de La Fayette! Gött för vi får ju itne ha långa naglar på jobbet^^ Det enda jag hatar med att jobba på donkeloo tror jag...

Onsdag:
Tog bussen till Monte Carlo i Monaco. Fullt upp hade de med bygget inför Rallyt som går där snart. Så det blev en del dreggel över snygga hantverkare ;) Men allvarligt. Jag vill bo där. Jag älskar stället. Ge mig fem miljoner? Så jävla fint var det och vädret var helt underbart, utom uppe vid slottet då för där blåste det storm^^ Men det var sjukt fint och stranden var jättehärlig! Var hemma i Frankrike igen vid halv sju så åt nere vid hamnen igen. Det var skrattfest på hög nivå när mormor beställde desserten Fuits of the Season utan o veta om det xD En stor jävla tallrik med massa frukt kom in o 10 euro kostade skiten! Oslagbart...

Torsdag:
Hyrde en bil och åkte en sväng till Italien :) Mormor som är ganska hemma i Riviera-trakerna försökte guida mamma till motorvägen men det gick ju som det gick och när vi var långt ute i slummen börjde de lyssna på mig som skrek "VÄND FÖR FAN JAG HITTAR!!" Sagt och gjort, mindre än fem minuter senare susade vi fram längs motorvägen ;) Mitt lokalsinne asså! Oslagbart som fan :D Fram kom vi iaf o gick lite på en marknad längs med vattnet o det blåste JÄVEL! Men så fort man kom emellan husen så var det asvart o gött :) Kunde lätt gå i linne o shorts o fick en hel del blickar från lokalbefolkningen som gick omkring i jackor o halsdukar xD Köpte iaf mer ringar, älskart! Mer presenter också ;) När vi hade tröttnat på Italien så åkte vi till Monaco och tankade innan vi drog till den lilla bergsbyn Éze. Den är bygd på 700-talet f.kr. Köpte smycken till balen! Äkta vara ska det va och helst unika som ingen annan har så det var perfekt ;) Åt frukten som blev över efter restaurangbesöket igår innan vi tog bilen hem. Och gissa vem som hittade hem igen? Your's tuly ofc (A) Blev Hippopotamus för tredje gången på de här dagarna för vi hittade ingen annan restaurang :P Gott som fan var det!

Fredag:
Idag alltså för dom som inte fattade det^^ UNDERBART vacker morgon, 23 grader och vindstilla näst intill! Säg riktigt hårt att sätta sig i taxin mot flygplatsen :( Resan gick iaf snabbt och smärtfritt och jag sov mig igenom den igen xD Sova på plan är min grej! Kanske inte ska bli pilot? Inte så poppis om vi kraschar för jag sover så gött framme o cockpit :P Käkade iaf kalkon hemma i Skara igen och borstade och pussade på min håriga smutgris :) Funderar på om jag ska sova nu för det är massa som händer imorgon! Men jag har lovat bilder så ngra kommer :)


Love♥


jag o syrran i Nice


Love it!


Monaco <3


Monaco<3


Italien - Bordighera :)


Sista kvällen @ Hippopotamus!


Kommentarer
Postat av: Anton

9 shots för 100 kr synd mitt konto inte säger samma..

2010-04-03 @ 23:38:58
Postat av: Elin

Svar Anton: Skojjar du? jävla lurendrejeri xD

2010-04-04 @ 10:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0